Monthly Archives: March 2009

За всенародните чествания на рождения ден на Динчето

Дойде време и ние да се включим във всенародните чествания по случай рождения ден на Дина. Традиционно се събрахме всички (с изключение на официално извинените), та дори и малко отгоре. Вчера отидохме в Кольо Мариново на вилата на Йонов и веднага седнахме на полянката пред къщата. Времето беше чудесно пролетно, почти лятно. Направихме си и разходка. Аз успях да се напия, да заспя на поляната, след това да ме събудят и да започна отначало 🙂 Както и да е – основното беше че в събота времето беше прекрасно и с Ники се навихме да спим на палатка в двора. Така по традиция (от миналата година) откриваме сезона на палатките на рождения ден на Динчето. Въобще не беше студено. За разлика от неделята, когато времето се намуси. Цяла сутрин беше мрачно и облачно, а следобяд дори си заваля 🙁 Въпреки това пак си направихме разходка из селото. И разпънахме новата палатка-подарък на Дина. Брех много е хубава, дори по-хубава от моята 😉

Хубав уикенд пак си спретнахме – много простотии и много смях. А снимкитеее …

Две впечатления

Две впечатления от днешното ми  пътуване до село Самуил, Разградско.

• рекламните билбордове са се заразили с модата на широкоекранните телевизори. Всички нови билбордове са със съотношение (приблизително) 16:9, докато старите са (пак приблизително) 4:3. Какво да се прави – мода 😉
  • имам си ново любимо име на село – Тъпчилещово !

Спокойно

Ах, толкова хубаво и спокойно беше на Мандрица този уикенд. А като се прибрах в Пловдив само за 5 минути GSM-а успя да ме изнерви с 10 обаждания едно през друго. Все пак всичко е добре, щом завършва … в кръчмата в Бойково 🙂

За кредитните карти

Кредитните карти са най-големия инструмент на банките да ни държат в ръчичките си. При тях хем си мислите че имате пари, хем постоянно дължите все повече и повече. Уж са ужасно удобни, но всъщност всеки месец плащате на банката си. Погледнато по-параноично ТЕ точно това искат – да нямате пари кеш. Практически е възможно да теглите пари в брой, но е толкова неизгодно, че не го правите. Замисля ли сте се, че ако искате заем от банка, те ви мотаят сумати време, искат всякакви документи, да доказвате доходи … а ако отидете в някой магазин и искате да си купите чисто-нова-супер-модерна плазма (или нещо подобно) за същите пари, същата банка ви иска само лична карта и ви дава кредита за 15 минути. Погледнато още по-параноично и ако си падате по световните конспирации, кредитните карти са една стъпка преди ТЕ да ви сложат чип в тялото. Изглеждат удобни, за да ви накарат да я използвате постоянно, но всъщност така ТЕ знаят кога какво си купувате и къде отивате. Това заедно с личните данни, които разполагат за Вас представлява добър социален профил. А един човек/едно общество колкото по-добре го познаваш толкова по-добре го манипулираш.

Това мисля аз за кредитните карти. Не обичам да слугувам на корпорации. Дори не използвам комерсиален софтуер.

Но днес си поръчах първата ми кредитна карта.

Както каза Бат’ Спас, продадох се на системата. Надявам се да не я използвам много, а само по приятни поводи, като причината, заради която си я вадя – пътешествие в чужбина.

п.с. ето една поучителна флаш анимация за кредитните карти.

Честит празник от втория живот на българите (*)

Доста отдавна не съм използвал SecondLife активно, но навремето се бях включил (естествено) в българската група. Така от там от време на време някой (от админите ?!?) като напише нещо и аз получавам e-mail. От празник на празник се сещат и пращат по някое пожелание. Вече съм им свикнал с ужасния стил на писане, но днес ме изумиха тотално ! Ето e-mail-a едно към едно:

Group Notice From: Maia Whitley

Dnes e 3 mart nacionalnia praznik na Bulgaria . Na tazi data prez (1877–1878) g. sme osvobodeni ot tursko robstvo . na tazi data o6te e podpisan i sanstefanskia miren dogovor .

taka 4e 4estit praznik vsi4ki bulgari 🙂 …

Не знам да се смея ли, да плача ли …

(*) първоначално бях озаглавил поста “4estit praznik vsi4ki bulgari”, но не можах да го оставя така

От миналата сряда до сега

Много неща се случиха, а все не ми остава време да пиша. Ето съвсем телеграфно:

сряда (25 февруари):
Вечерта бяхме във Фабриката. Започнахме още от рано. Гледахме стари наши снимки на EEE PC-то. Получихме първите мартеници. Накрая на вечерта завърших в Петното на караоке.

четвъртък (26 февруари):
Магито замина за Италия. Вече се подготвям да й ходя на гости. Друго не се сещам какво съм правил в четвъртък.

петък (27 февруари):
Тази петък вечер ни развали целия уикенд. Аз пак леко се измъкнах по-рано, но останалите не можаха да се оправят до неделя.

събота (28 февруари):
С Дина, Вили и Тишо бяхме да караме сноуборд/ски на Пампорово (мдаа най-сетне повторих място). Много съм доволен. Времето беше прекрасно. А аз вече се чувствам почти комфортно на червените писти.

неделя (1 март):
За жалост пропуснахме кукерите в Широка Лъка. Просто нямаше как да отидем толкова рано и се отказахме. А и тази година беше доста студено, за да отидем още от предишния ден на палатка. Нищо де – догодина. Аз все пак съм бил няколко пъти. Неделната вечер изкарахме на домашно запиване в Пухи, с игра за забавни online игри 😛

понеделник (2 март):
Днес си направихме разходка до Карлово. Разгледахме центъра, седяхме в един парк, отидохме до водопада Сучурум, полюбувахме се на красивата гледка на Стара Планина, хапнахме в един ресторант, и се прибрахме обратно 🙂 Лека спокойна разходка.

И отгоре на всичко уикенда още не е свършил 🙂

Честит 3-ти март на всички българи !