Св. Илия

Снощи вечерта с Магито, Вилито и Йонов решихме да отидем на планина. Окъсняхме много, защото изчакахме и сестра ми. Така към 9 часа вечерта тръгнахме от Асеновград към целта и подслона за вечерта – параклиса Св. Илия. Естествено вече беше тъмно и направихме един двучасов преход през гората, като на места дори не знаехме дали следваме правилната пътека. Към 11 часа пристигнахме доста понамокрени от листата на храстите и дърветата, през които минавахме. Настанихме се в паракалиса, в който нямаше никой, и махнахме мокрите дрехи. Всеки взе каквото намери сухо и се мушнахме в чувалите 🙂 Направихме си нещо като вечеря, като се оказа, че носим доста неща за ядене, като се има в предвид, че тръгнахме на бързо. Йонов дори не беше проспуснал новата му страст – Троянска сливова 😛
Сутринта се събудих в 7 часа, станах за една работа 🙂 излязох от параклиса и останах потресен. Чак тогава видях на какво хубаво място съм бил !!! Гледката беше просто неописуема – параклиса се намира на един връх, и във всички посоки се открива невероятна гледка. От едната страна “цялата” Горно-Тракийска низина с Асеновград, Пловдив и всички селца, а на другата раззеленилите се склонове на Родопите. Единствено ми напомня на гледката от Перперикон. Другаде не съм виждал такава. След като видях това просто ахнах и не можах отново да влезна вътре, то и без това не ми беше много удобно и не съм спал много.

Събрахме малко дърва и учудващо лесно успяхме да ги запалим, като се има в предвид, че повечето бяха мокри. След като станаха всички си изпекохме филийки на жар и закусихме добре. Забравих да кажа, че около параклиса си е доста добре подържано – има огнища, скари, градинки с цветя.

Точно решихме да тръгваме, но отново заваля дъжд. Изчакахме малко да намалее и все пак тръгнахме. Отново се понамокрихме, но постепенно слънцето взе превес и в крайна сметка се спряхме на една слънчева полянка. Там заседнахме поне два часа 🙂 Някои дори си правеха слънчеви бани. След нощния студ, сутрешния дъжд, в крайна сметка изпукахме от жега в Асеновград и си купихме сладолед 🙂 Малко след като се прибрахме в Пловдив, отново заваля. Май са дошли летните дъждове вече 🙂

Както цяло съм много доволен от разходката ! Получи се просто идеално 🙂 Другата седмица отново има 3 почивни дни и живот и здраве може да отидем някъде по-далече.